Lindex satsar på återbruk online. Detta som en del av modeföretagets ambition att ställa om till en mer hållbar och cirkulär verksamhet.
E-handeln har fortsatt minska under Q2 2022. Det konstaterar PostNord i samband med att man släpper E-barometern för det andra kvartalet.
Livestream shopping etablerar sig snabbt som en försäljnings- och marknadsföringskanal att räkna med. Detta enligt en ny studie.
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Det finns en specifik timme i veckan då överlägset flest svenskar handlar på nätet. Det visar en ny studie som kartlägger konsumenternas e-handelsbeteende.
Dashl har öppnat en fristående butik där man erbjuder behandlingar i kombination med en konceptbutik – samt en väg in företagets digitala värld.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.