Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Upplevelsebolaget Livi it och q-handelsbolaget Foodora inleder ett samarbete som innefattar ett stort utbud av upplevelser.
Svensk Handels E-handelsindikator för juni och juli månad visar att e-handelns omsättning forsatt minskar.
Ikea lanserar en ny AI-driven kundupplevelse. Tjänsten använder sig av en teknik som finns i bland annat självkörande bilar.
Amazon spelar en viktig roll när Linum skapar tillväxt med nya digitala marknader. Detta är strategin bakom satsningarna.
På 6 000 kvadratmeter har man skapat en spektakulär destination som ger en inblick i hur ultralyxig re-commerce går till.
Victoria’s Secret lanserar en digital plattform med varumärken från tredje part. Fokus är satt på företag som leds av kvinnor.
Den danska kedjan Søstrene Grene mixar kreativ inspiration och digital handel. ”Det är intuitivt, enkelt och bekvämt.”
Bring och fastighetsrådgivaren Newsec ska de närmaste månaderna sätta ut 200 paketboxar i Sveriges tre största städer.
Ikea fortsätter konverteringen av befintliga varuhus med ambitionen att stötta den digitala affären.