Så viktigt är hållbara leveranser

Så viktigt är hållbara leveranser

Trots tuffa tider är konsumenten intresserad av hållbara hemleveranser. Här är de mest populära alternativen.

Här är Europas största marknadsplatser

Här är Europas största marknadsplatser

Topplistan över de största digitala marknadsplatserna verksamma i Europa har nu släppts. Den visar på stora förändringar i toppen under de två senaste åren.

Lagerhaus gör digital B2B-satsning

Lagerhaus gör digital B2B-satsning

Kedjan Lagerhaus inleder en satsning på ett nytt affärsområde; företagskunder. Satsningen på B2B är fygital.

Lättare för kunden att välja hållbart

Lättare för kunden att välja hållbart

Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenten i en ny fygital fas

Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp lokal AI-satsning

Zalando skalar upp sina AI-drivna tjänster. ”Vi erbjuder nu kunderna ännu mer lokal inspiration”.

Shoppa socialt och digitalt

Shoppa socialt och digitalt

En ny tjänst gör det möjligt att shoppa virtuellt. Dessutom kan användaren enkelt bjuda in vänner som smakråd.

Så utvecklades e-handeln i augusti

Så utvecklades e-handeln i augusti

Ökningen för E-handeln i Sverige var blygsam under augusti. Men det finns en positiv parameter.

Detta vill kunderna prenumerera på

Detta vill kunderna prenumerera på

Europeiska konsumenter har anammat prenumerationer. Detta toppar listan över vad som lockar mest.

Mango rekryterar och expanderar

Mango rekryterar och expanderar

Den spanska modekedjan Mango etablerar verksamhet på nya marknader – och öppnar flaggskepp.