Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.
Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
Magnus Rosén har utsetts till techbolaget StrongPoints Sverigechef. ”Nu växlar vi upp utvecklingstakten ytterligare”.
E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.
PostNord och parkeringsföretaget Aimo Park inlett ett större samarbete kring leveransskåp. Företagen planerar nu att placera ut ett stort antal boxar.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Den svenska e-handelns totala omsättning växte med 24 miljarder. Årets vinnarbransch blev dagligvaruhandeln.
Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.
Konkurrensen om hushållens pengar hårdnar när samhället öppnar upp. Det menar Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.
Varorna plockas och levereras direkt till kunden från butikernas lokala sortiment inom 45 minuter.