En ny studie visar vad som får konsumenten att vända sig till företaget för sina inköp. Här är resultatet.
Dagligvarukedjan har öppnat en digital snabbfil som fyller en servicebutiks funktion. ”Efterfrågan på bekvämlighet och snabba leveranser ökar”.
De förarlösa leveranserna testas nu på ännu en europeisk marknad. Ambitionen är att skapa snabbare och mer hållbara transporter.
Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.
Hon öppnade nischad secondhandbutik online. Ambitionen: att erbjuda ett alternativ till nyproduktion.
Ny e-butik med hållbarhet i fokus. ”Bra både för dig, dina medmänniskor och vår planet”.
Snabbhet är kärnan i Foodora Markets erbjudande, något som även gäller etableringstakten.
Bristen på varor är en av bakomvarande anledningar. Hybridshoppingen kommer bli ännu mer dominerande i årets julhandel.
Kunden kan använda lösningen hos alla e-handlare världen över. Detta oavsett om handlaren är en partner till Klarna eller inte.
Tesco har lanserat ett pilottest med Gorillas. Tillsammans erbjuder man leverans inom 10 minuter.