Conversational commerce är hett. En ny startup använder SMS som försäljningskanal, utan traditionell e-handel.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Bjuder på inspiration, intervjuer, korta kurser – samt möjlighet att köpa produkterna.
Nu kompletterar PickPackPost, en ny typ av paketombud, utbudet med live video shopping.
”Vi satsar stort och utmanar flera av de svenska detaljhandelskedjorna”, säger Toni Stigzelius, VD på Motonet.
Marknadsplatsen Etsy har tagit hjälp av den senaste tekniken och skapat ett virtuellt hem.
Just nu går Costco som tåget. Företaget menar att framgångarna grundas i en väl utvecklad förmåga att planera.
Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.
Steget till att börja sälja heminredning ses av företaget som en naturlig utveckling av produktsortimentet.
Erikshjälpen Second Hand satsar på tre nyetableringar i storstäder. En av dem blir i form av en omnikanalsbutik med ett nytt koncept.