Søstrene Grene satsar på omnikanal

Søstrene Grene satsar på omnikanal

Den danska kedjan Søstrene Grene öppnar e-handel. Det är en del av företagets pågående digitalisering.

Curbside pickup stärker lokal handel

Curbside pickup stärker lokal handel

Konsumenterna vill handla från butiker i det lokala samhället. Curbside pickup spelar då en viktig roll enligt en ny undersökning.

Robotkoncept sätter snabbhet i fokus

Robotkoncept sätter snabbhet i fokus

Ett nytt kontaktlöst robotkoncept har öppnat. ”Det handlar om snabbhet”, säger grundarna som vill förändra hur vi handlar.

85 procent e-handlade under november

85 procent e-handlade under november

Pandemin skyndar på den digitala utvecklingen inom detaljhandeln. E-handeln växte med 25 procent under november.

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

FOMO – Här är årets viktigaste måsteläsning

Låt oss sudda ut din Fear Of Missing Out. Här är 25 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska butikens största utmaningar

Den fysiska handeln måste göra akuta förändringar för att möta konsumentens nya behov. Här är några av de viktigaste.

Workshop om näthandel ska hjälpa handlare

Workshop om näthandel ska hjälpa handlare

Drygt 200 företag och handlare har anmält sig till en digital workshop om e-handel och digital kommunikation.

Kronans Apotek och MatHem i samarbete

Kronans Apotek och MatHem i samarbete

Den nätbaserade matbutiken MatHem och apotekskedjan Kronans Apotek inleder ett samarbete.

Coop: Varannan e-handlar julmaten i år

Coop: Varannan e-handlar julmaten i år

Varannan svensk kommer e-handla julmaten på nätet i år. Ett par ålderskategorier utmärker sig särskilt.

Lyfter fram medarbetare i livestream

Lyfter fram medarbetare i livestream

Kedjan vill erbjuda en digital butiksupplevelse där kunderna kan möta kunniga medarbetare i en ny kanal.