Öppnar pop up med inriktning på e-handel

Öppnar pop up med inriktning på e-handel

E-handeln skapar nya möjligheter även för den fysiska handeln. Familjeföretaget hittar nya kunder via etableringar av pop up-butiker.

Så fungerar nya Instagram Checkout

Så fungerar nya Instagram Checkout

Instagram testar en ny lösning för shopping i appen. Användaren gör hela köpet i appen och får även uppdateringar om leverans. Så här fungerar tjänsten.

Kedja e-samarbetar med Drew Barrymore

Kedja e-samarbetar med Drew Barrymore

Kedjan har lanserat ett samarbete med Drew Barrymore som bara finns tillgängligt online.

Ida Lanto lanserar  bröllopskollektion

Ida Lanto lanserar bröllopskollektion

Ida Lanto fortsätter sitt samarbete med modeaktören Nelly.com. I slutet av april släpps bröllopskollektionen The Wedding Collection.

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Ny lösning integrerar e-handel och fysisk handel

Företagen erbjuder en ny form av handel som är platsoberoende. Premiär i ett parkeringshus i Norrköping.

Detta vill kunden se på produktsidan

Detta vill kunden se på produktsidan

Kundens förväntningar på onlineupplevelsen förändra snabbt. Man vill se fler bilder och filmer och få snabba svar på sina frågor – direkt på produktsidan.

Ny marknadsansvarig på Storesupport

Ny marknadsansvarig på Storesupport

Storesupport har rekryterat Josefin Holmqvist som marknadsansvarig. Målsättningen att stärka företagets roll som ledande helhetsleverantör till Sveriges detaljhandel

Zalando fasar ut egna varumärken

Zalando fasar ut egna varumärken

Inom kort stänger Zalando sin verksamhet för egna varumärken. I stället ska man inleda närmare samarbeten med andra varumärken för att ta fram unika erbjudanden.

Framtidstron stiger i butik och online

Framtidstron stiger i butik och online

Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Harrods samarbete säkrar e-upplevelsen

Brittiska Harrods inleder ett nytt samarbete för att skapa en marknadsplats online. Ambitionen är att skapa samma exemplariska kundservice online som man erbjuder i butik.