En global studie har kartlagt omniupplevelsen i detaljhandeln. Världsmästarna skiljer sig markant från resten i en rad kategorier.
Apotek Hjärtat inför temperaturkontrollerade hemleveranser.
Svenskarna handlar mer läkemedel online än andra – och är mest intresserade av låga priser. Detta enligt en undersökning.
Stora aktörer sätter nivån – konsumenten förväntar sig en smidig upplevelse även hos mindre företag.
Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.
För 20 år sedan öppnade Grandpa med ambitionen att vara mer än bara en butik. Strategin ligger fast.
Konsumentens fokusering på kostnader har en tydlig påverkan på beteendet online. Det visar en ny undersökning.
Du hör dem på konferensen, du läser om dem i dina flöden. Vi har sammanställt 2024 års buzzwords som du verkligen behöver ha koll på.
Meta inlett ett samarbete med Amazon. Tillsammans ska man skapa en friktionsfri shoppingupplevelse.
Nu börjar den globala e-handeln, enligt en ny rapport, återigen växa. Så här stor förväntas tillväxten bli de kommande åren.