​Ny försäljningsdirektör på Löfbergs

Björn Norén har utsetts till ny försäljningsdirektör på Löfbergs. Björn har jobbat på det familjeägda kafferosteriet sedan 2005. Nu ska han ansvara för försäljningen till dagligvaruhandeln i Sverige.

– Ett drömuppdrag och något jag strävat efter under alla mina år på Löfbergs. Jag drivs precis som Löfbergs av både långsiktighet, nyfikenhet, och att det är tillsammans med andra vi har bäst möjligheter att utvecklas. Det tar jag med mig i min nya roll, säger Björn Norén.

Han har drygt 20 års erfarenhet från livsmedelsbranschen. Först som Key Account Manager på Spendrups, och sedan 15 år tillbaka i olika roller på Löfbergs.

Bland annat som affärsutvecklingschef och affärsområdeschef för Private Label, med kunder som Ikea, McDonalds och Circle K.

Satsar på naturliga produkter

Björn kommer närmast från tjänsten som ansvarig för affärsområdet Ready To, där han varit med att utveckla och lansera en rad nya produkter, till exempel iskaffe, kallbryggt kaffe, koffeinvatten och funktionsdrycker.

– Det är en kategori som matchar nya konsumtionsmönster och där vi siktar på att ligga i framkant även fortsättningsvis. Vi satsar precis som tidigare på naturliga produkter helt utan onödiga tillsatser, något vi vet att en växande skara yngre, medvetna konsumenter med fokus på välmående och hälsa efterfrågar, säger Björn Norén.