Ellos utser varumärkesdirektör

Sofia Ekensten (foto Ellos Group).

Sofia Ekensten har utsetts till varumärkesdirektör för Ellos med övergripande ansvar att leda Ellos operativa utveckling. Hon har varit verksam inom bolaget sedan 2014.

Sofia Ekensten har en bakgrund som inköps- och försäljningsdirektör på Ellos. Hon har över 20 års erfarenhet inom detaljhandeln i olika inköps- och affärsutvecklingsroller hos företag som Intersport, Lindex, och NilsonGroup.

Sätter fokus på kärnkunden

Sofia har arbetat inom Ellos Group sedan 2014 och är medlem i koncernledningen.

– Jag är både stolt och glad över möjligheten att få vara med och leda Ellos när vi nu tar nästa steg i vår utveckling. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta nära resten av koncernledningen och alla kunniga kollegor. Tillsammans ska vi arbeta hårt för att förstärka och nå ut med vårt fantastiska erbjudande inom mode- och heminredning med fokus på vår kärnkund, kvinnan mitt i livet, säger Sofia Ekensten.

Ska vässa och expandera erbjudandet

Utnämningen av Sofia som varumärkesdirektör för Ellos är en del i att ta nästa steg i bolagets utveckling, med fokus på att förbättra, vässa och expandera erbjudandet till kärnkunden inom mode och heminredning.

Detta enligt ett pressmeddelande från företaget.

– Under sin tid hos Ellos Group har Sofia visat stort engagemang och kompetens. Hennes utnämning till varumärkesdirektör för Ellos är ett glädjande besked och är ett bevis på det värde Sofia har bidragit med, säger Hans Ohlsson, VD och koncernchef på Ellos Group.

Sofia Ekensten tillträder sin position från och med 1 november 2024.