Fredells Byggvaruhus lanserade sin e-handel under 2017. Nu tillsätts en nyckelroll i Fredells fortsatta utveckling av digitala tjänster – Erika Skalman blir ny e-handelsansvarig.
– Under det här första året har mycket kraft lagts på att kunna exponera och erbjuda det lagerförda sortimentet, på omkring 28 000 artiklar, till våra online-kunder. Vi ser en ljus försäljningstrend och i takt med den skaffar vi också mycket kunskap om kundbeteenden, sortiment och marknad, säger Lina Jelbring, Marknadschef.
Läs även: ”Glöm ditt gamla mindset för e-handel”
– För att kunna möta våra kunders behov och alltmer digitala livsstil fortsätter vi nu att utveckla vårt omnitänk i verksamheten. Erika är en viktig pusselbit i det arbetet och hennes gedigna erfarenhet är värdefull i den resan, säger hon.
Kommer från Glitter
Erika Skalman kommer närmast från butikskedjan Glitter och en roll som e-handelschef.
– Precis som Glitter är Fredells starkt butiksstyrt i grunden med rutiner och tankesätt som behöver överföras till digitala kanaler. Båda varumärkena har dessutom ett omfattande sortiment som kräver resurser och kontinuerlig berikning, säger Erika Skalman.
Överför varumärket till nätet
Uppdraget som e-handelsansvarig innefattar att driva och vidareutveckla Fredells digitala affärer med en stark digital butiksupplevelse innehållande rätt utbud, service och tjänster.
– Jag ser fram emot min nya tjänst som kommer att ha ett tydligt fokus på försäljning och där jag kommer att inrikta mig på att överföra Fredells starka varumärke till nätet. Vi ska lägga lika stor vikt vid service, kvalitet och kunskap online som vi gör i våra fysiska varuhus, säger Erika Skalman.
Läs även: 10 tunga e-handelstrender 2018