Upplevelsebolaget Live it och q-handelsbolaget Foodora inleder ett samarbete som gör att man nu även kan välja bland ett utbud av upplevelser direkt på Foodoras plattform.
Live it grundades 2005 och erbjuder upplevelsepresenter med hundratals upplevelser i samarbete med arrangörer runt om i Sverige.
Q-handeln via Foodora lanserades i maj 2020. Det betyder att aktörer inom exempelvis retail kan ansluta sig till bolagets plattform och erbjuda snabb hemleverans inom en halvtimme.
Förändrade attityder
Enligt Foodora ser man en förändring bland svenskarnas syn på hur lång tid en hemleverans ska få ta. En trend som är tydlig även internationellt.
Bland annat har Amazon och andra företag med ultrasnabb leverans bidragit till detta.
– Det känns väldigt kul att Live it ansluter sig till oss. Genom dem breddar vi vårt erbjudande ytterligare. Det är också väldigt spännande att vi fortsätter att ingå samarbeten med nya typer av aktörer, säger Joakim Slettengren, vice VD, Foodora Sverige.
Bra på sista minuten
På Live it ser man fördelar med de snabba leveranserna.
– Vi är övertygade om att detta kommer förenkla både vardag och helg för slutkonsumenten. Speciellt för de som är duktiga på att vara ute i sista minuten, då är det perfekt att kunna få presenten levererad hem på 30 minuter, säger Johan Beckman, e-handelsansvarig på Live it Experiences.