Footway Group har rekryterat Marcus Gröning som ny Group Marketing Manager. Han kommer närmast från en roll som Head of Marketing & Brand inom Ellos Group-koncernen.
Marcus har, enligt Footway, lång erfarenhet från bland annat byråsidan men framför allt inom marknad och kommunikation med ett digitalt fokus.
– Jag ser verkligen fram emot att hjälpa Footway Group och deras butiker att bygga ännu starkare varumärken i framtiden och sätta ännu mer fokus på kunden och de kanaler som är relevanta för respektive varumärke. Det är viktigt att vi befinner oss där våra kunder spenderar sin tid, säger Marcus Gröning.
Louise Liljedahl, HR-ansvarig på Footway Group, är nöjd med rekryteringen.
– Jag är glad över att vi har lyckats rekryterat Marcus som har lång och relevant erfarenhet inom både kommunikation, varumärke och framförallt e-handelsbranschen. Hans djupa förståelse, breda erfarenhet och kompetens är precis det vi behöver för att ta våra butiker vidare på resan i att bli ännu starkare varumärken inom sin respektive nisch, säger Louise Liljedahl.
Om Footway Group
Verksamheten bedrivs genom butikerna sportamore.com, thesolestory.com, heppo.com, caliroots.com, belapadel.com, racketnow.com, brandosa.com, runforest.com, footway.com, grandshoes.com, netlens.com och stayhard.com. Footway Group äger plattformen där samtliga 12 butiker delar på en gemensam infrastruktur.