Footway Group har rekryterar Daniel Claesson som Chief Commercial Officer. Daniel kommer närmast från rollen som Chief Product Officer på H&M Group.
I sin roll som CCO för Footway Group kommer Daniel att ansvara för den kommersiella verksamheten på gruppens multistore-plattform. I nuläget samlas där åtta nischade butiker med försäljning på 24 marknader.
Daniel har, enligt ett pressmeddelande från Footway, en omfattande erfarenhet inom retail och e-handel.
Fokus på kunderbjudande
I sin senaste roll, som CPO på H&M Group, har han varit en del av koncernledningen och ansvarat för strategi, utveckling och drift av samtliga digitala produkter inom H&M-koncernen.
– Footway Group har med sina nischade butiker och sin multistore-plattform en unik position inom europeisk e-handel. Mitt fokus kommer vara att stärka respektive butiks kunderbjudande genom att nyttja plattformen optimalt och samtidigt expandera med nya butiker, säger Daniel Claesson.
Växer med data och gemensamma funktioner
Inom Footway lyfter man fram kompetensen inom bland annat global expansion.
– Daniels tunga erfarenhet från global expansion kommer utgöra ett värdefullt stöd för alla butiker på plattformen när de fortsätter växa med fokus på kundupplevelse, data och gemensamma funktioner, säger Louise Liljedahl, HR-chef och medgrundare av Footway Group