Gekås vision är sedan länge att skapa något större än en butik. Nu bygger man en lekplats för att de yngsta besökarna ska trivas ännu bättre.
Lekplatsen blir 950 kvadratmeter stor. Den vänder sig till stora och små barn och är bland annat uppbyggd med olika hinderbanor, flera gungor och två linbanor.
Viktigt med säkerhet
Man har lagt stor vikt vid säkerheten.
– Vi vill kunna garantera säkerheten så långt det är möjligt och att ta vara på miljön har alltid varit viktigt för oss på Gekås. Som förälder idag förväntar man sig att det ska var säkert och miljöanpassat och självklart ställer vi upp på det, säger Johanna Olesen, platschef Gekåsbyn.
En destination man vill återvända till
Förre VD:n Boris Lennerhov inledde arbetet med att skapa en destination som skulle erbjuda så mycket upplevelser att kunderna vill komma tillbaka. Gång på gång. Och att man pratar gott om den så att även andra vill besöka destinationen.
Barnen får komma till tals
Utbyggd camping, hotell, muséer, lekplatser och ett utökat restaurangutbud är några exempel på vad man investerat i. En strategi som man arbetar vidare med.
– Dagen innan midsommar har vi en stor invigning för alla barn. Det kommer bli ballonger, sockervadd och musik till, barnen. Vi har också ett moment där barnen ska bedöma de olika stationerna och säga vad de tycker. För oss är det viktigt att alla barn kommer till tals, säger Johanna Olesen.