Gustaf Törling blir Oscar Jacobsons Chief Brand Officer. Han kommer närmast från reklambyrån Laird & Partners i New York i rollen som Senior Vice President och Executive Creative Director.
Gustafs uppgift blir att hålla samman de övergripande varumärkesfrågorna. Han ska ansvara för att Oscar Jacobsons DNA paketeras och kommuniceras i samtliga kanaler.
Har arbetet med tunga varumärken
Gustaf är Art Director i grunden, men har även varit anställd i liknande roll inom bland annat Estee Lauder-gruppen. Han har genom åren arbetat med varumärken som Karl Lagerfeld, Jimmy Choo, Swarovski, Donna Karan, Gucci, Jil Sander och Tom Ford.
Rekryteras till ny roll
– Rekryteringen av Gustaf Törling till den nybildade rollen som Chief Brand Officer, är ett nytt steg framåt som tydligt markerar Oscar Jacobsons pågående globala expansion. Gustaf bidrar med en unik kombination av såväl ett globalt strategiskt tänk, som ett vasst estetiskt öga och ett proaktivt sätt att arbeta varumärkesbyggande, säger VD David Thunmarker.