Satsningen på att förlänga produkternas liv fortsätter – Ikea rullar ut sin cirkulära hubb på bred front.
För första gången inleder Ikea ett flerårigt samarbete med en hel stad.
Försäljningen av Krav-märkt ökade i dagligvaruhandeln under 2020. Detta efter några år med svag utveckling.
Nu tar kedjan ytterligare ett steg i sitt hållbarhetsarbete och börjar sälja reservdelar online.
Medlemmar och kunder som köper Coops egna varumärken kan panta förpackningarna och tjäna dubbla poäng.
Snart öppnar Synsam Group Nordens första renodlade recycling- och outletbutik för glasögon och solglasögon.
Produkterna ska komma till användning på restauranger och i butiker.
Forskare utvecklar nya logistiklösningar som kan göra transporter inom e-handeln mer effektiva och miljövänliga.
Zalandos satsning presenteras i en virtuell miljö där varumärken, influerare och produkter mixas.
The Body Shop väljer att i samband med Black Friday belysa frågan om mäns våld mot kvinnor och killars våld mot tjejer.