För fjärde året i rad har Young E-business of the Year utsetts. Vinnare blev en smakrik och hållbar engångsartikel.
Bauhaus erbjuder sina kunder ett både hälsosammare och miljövänligare alternativ för hemtransport.
Använda varor säljs via tjänsten i second hand-butiker.
För Ikea handlar det om att skapa kunskap kring produkternas livscykel.
En ny experimentbutik utforskar hur man kan minska förbrukningen av plast samt öka återbruk och återvinning.
Målet är att underlätta för konsumenten att hitta varor som stämmer överens med de egna värderingarna.
Matsvinn är centralt i både det ”fritids” man arrangerar och menyn man erbjuder i bistron.
Zalando skruvar upp hållbarhetsarbetet. Antalet kunder som efterfrågar hållbara modeprodukter har fördubblats på kort tid.
Via outsourcing vill H&M-gruppen skapa en säkrare IT-drift och en mer klimatsmart datahantering.
Staden har inlett ett samarbete för att säkerställa bättre luftförhållanden inomhus.