Doconomy erbjuder lösningar som möjliggör beräkningar av påverkan från koldioxid för varje enskilt inköp.
”Våra kunder har efterfrågat mer närproducerat och hållbart i vårt sortiment – och närmare och grönare än så här blir det inte”.
Vill fasa ut fossila bränslen, satsningen är ett sätt att möta det ökade trycket på e-handeln.
Målsättningen är att sätta en ny standard för framtidens livsmedelsbutiker.
Det missionsdrivna konceptet är skapat med syfte att lyfta fram varumärkets hållbarhetsarbete. Nu har butiken prisats som en av årets absolut bästa.
Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.
Lidl söker projekt som kan lösa de omställningsutmaningar som livsmedelsbranschen står inför.
Modeföretaget har öppnat ett helt nytt butikskoncept. Man erbjuder slow fashion med tydlig inriktning på hållbarhet och omtanke.
Tusentals produkter ska förses med information om hur de påverkar miljö och samhälle.
Dagligvarukedjan har öppnat ett nytt koncept för one-stop-shopping nära bostaden. Missionen är tydlig: demokratisera ekologiskt mat.