Nestlé provar att sälja produkter utan förpackningar. Försöket genomförs i utvalda butiker tillsammans med ett startup-företag.
Gina Tricot inleder ett samarbete med Beyond Retro. ”En möjlighet för många att upptäcka hur kul det är att shoppa vintage”, säger grundaren Steven Bethell.
Nu inleds ett partnerskap mellan Skincity och en tjänst som erbjuder vetenskapligt baserad fakta för mer än 30 000 ingredienser.
Planerna på butikens tak ska ge fler möjlighet att spela fotboll. Satsningen är en del i kommunens arbete för att öka tillgången till idrottsytor för unga.
Zalando första plattform att fastställa vetenskapligt baserade mål för minskade utsläpp. ”Ser en stark koppling mellan hållbarhet och kommersiell framgång”.
Satsning ska öka andelen svensk växtbaserad mat. ”För att nå målet om ett hållbart matsystem måste vi hitta lösningar som är attraktiva för konsumenter”.
Med sikte på att bli fossilfria 2030 tar nu PostNord Sverige ett första steg och ställer om till en fossilfri leveransverksamhet på hela Söder.
Tävlingens syfte är att accelerera utvecklingen av hållbara lösningar som bidrar till en mer cirkulär ekonomi.
Den nordiska kedjan har börjat använda hållbara RFID-taggar i produkternas etiketter. Koldioxidutsläppet knutet till taggarn har sänkts med 35 procent.
Transporttjänsten Bolt kommer från och med i dag även att erbjuda matleveranser innanför tullarna i Stockholm. Detta under namnet Bolt Food.