Företags engagemang i samhälle och miljöfrågor påverkar produktvalen. Allra viktigast är det för en målgrupp som snart står för en tredjedel av försäljningen.
Kicks undersökning visade att endast var femte konsument källsorterar sitt kosmetiska avfall. Nu vill man bidra till en förändring via en lathund för badrummet.
Grandpa lanserar en egenproducerad klädlinje. En av anledningarna bakom satsningen är att man vill ha fullständig kontroll på hur plaggen tillverkas.
Umeåbaserade Sigr tillverkar stilrena och funktionella cykelkläder. Nu tar man hjälp av en avatar för att bli ännu mer miljövänliga.
I dag öppnar kedjan en ny restaurang. Det är startskottet för en större expansionsresa, man lanserar även en lösning som minskar matsvinnet markant.
I dag börjar Ikea sälja solceller på den svenska marknaden. En ny undersökning visar att över hälften av alla svenska husägare överväger att skaffa solceller.
Nu kan kunderna hos varuhuskedjan köpa hyperlokalt odlade produkter. Den nyöppnade butiken erbjuder ett sortiment av kryddväxter.
Zalando testar återanvändbara förpackningar. Kunderna får sina produkter i återanvändbara fraktväskor, som viks ihop och läggs i en postlåda för retur.
Konceptet Rent your party shoes lanseras nu i butik. Man gör det som en del i en gemensam kampanj med en klädkedja.
Lush har satt kurs för att minska koldioxidutsläppen i sin produktion. Man gör det bland annat genom att använda segelfartyg för sina varutransporter.