Skönhetsvarumärket Indy Beauty ägs och drivs av Therése Lindgren, en av Sveriges största influencers. Nu har man inlett ett långsiktigt samarbete med stödorganisationen Tjejzonen.
Charlotta Svarfvar har rekryterats som Sourcing och CSR Manager i skokoncernen Nilson Group. Hon kommer närmast från Ica Special, där hon arbetat med olika uppdrag sedan 2010.
Den hyperlokala odlingen gör nu entré i Sverige. Stormarknaden lanserar en egen lösning för hållbar odling i anslutning till butiken. Ny teknik bidrar till att minska den miljömässiga påverkan.
Brittiska modekedjan River Island vill i sin kampanj #ThisIsFamily visa upp familjer bortom den stereotyp vi är vana vid. Annonsen är en uppföljning av kampanjen Labels are for Clothes.
The Body Shop gör det möjligt för sina kunder att bidra till kvinnors rättigheter. Företaget ser det som en självklarhet att vara en positiv kraft i samhället.
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Lindex nylanserar sitt babysortiment och numera är hela sortimentet gjort av mer hållbara material.
Lidl Sverige antar Fossilfritt Sveriges transportutmaning. Som första dagligvarukedja sätter Lidl målet att genomföra fossilfria transporter 2025.
Nu inför Willys digitala kvitton. "Det blir enklare för kunderna och vi kan spara både på papper och miljön", säger Thomas Evertsson, VD på Willys.
Under drygt 40 års tid har man sålt ekologiska dagligvaror och uppmuntrat till ett mer hälsosamt liv. Nu har kedjan öppnat sin 50:e butik och fler år på gång.