Axfood nyinvesterar i solceller

Axfood nyinvesterar i solceller

"Närmast handlar det om vårt stora lager i Jordbro där vi planerar en anläggning som kan producera 100 000 kilowattimmar per år", säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood.

City Gross första Svanenmärka kedjan

City Gross första Svanenmärka kedjan

Nordisk Miljömärkning har skärpt sina krav för dagligvaruhandeln i Norden. City Gross är enligt ett pressmeddelande först med att ha både logistiken och butikerna godkända.

Hållbarhet bortom plaggen

Hållbarhet bortom plaggen


Sharing economy – Ikea erbjuder bildelning

Sharing economy – Ikea erbjuder bildelning

Ikea Kungens Kurva blir det första varuhuset med bildelning. Inga nycklar behövs och den som vill kan dessutom välja att köra en extra miljövänlig elbil.

Rättvis handel i fokus på museum

Rättvis handel i fokus på museum

Rättvis handel kan göra mycket både för människor och miljö. Från och med den 10 oktober står Fairtrade i fokus på Göteborgs naturhistoriska museum.

Bättre självförtroende via utbildningar

Bättre självförtroende via utbildningar

Med hjälp av gratis skönhetsutbildningar ska Sephora nu ingjuta större självförtroende hos människor som står inför utmaningar i sina liv. Satsningen omfattar 85 butiker.

Lidls nya butikstyp sätter ny standard

Lidls nya butikstyp sätter ny standard

Lidl uppnår som första dagligvarukedja i Sverige kraven för BREEAM SE-certifiering med betyget outstanding. Detta för sin kommande butik i Växjö som håller på att byggas. Nu blir den mall för framtida etableringar.

Köpcentrum siktar på återvinningsrekord

Köpcentrum siktar på återvinningsrekord

Inom kort startar Atrium Ljungbergs handelsplatser, tillsammans med de lokala Stadsmissionerna, den årliga klädinsamlingen Återwin-win.

Digital plattform för lokala producenter

Digital plattform för lokala producenter


”Vi har rannsakat oss själva”

”Vi har rannsakat oss själva”

Ett samarbete med Rättviseförmedlingen har lett till att Hope tagit ut en ny riktning. Varumärket har gjort mångfaldsarbetet till en del av affärsstrategin, och nu lanserar man en könsneutral kollektion.