Från och med den 14 augusti leder Paul Laing det svenska sportvarumärkets designarbete. Rekryteringen är ett av flera steg i Crafts förnyelsearbete.
– Pauls huvuduppgift blir att ta Crafts produktuttryck in i framtiden och anpassa vårt erbjudande till ett modernt retail-landskap. Han kommer definitivt att bli en nyckelspelare i varumärkets utveckling, säger Crafts Product & Marketing Director Daniel Högling.
Bakgrund hos Stadium och KappAhl
Paul Laing har tidigare har arbetat som designchef hos KappAhl och Stadium.
– Jag har en stor passion för sport och funktion och ser det som en ynnest att få kombinera detta intresse med mitt kall som är design och uttryck. Craft är ett mycket spännande varumärke som står på tröskeln till att bli en etablerad global spelare. Jag ser verkligen fram emot att vara med och ta varumärket till nästa nivå, säger han.
Ett av flera steg
Enligt Daniel Högling är rekryteringen av Paul Laing som designchef ett av flera steg i Crafts förnyelsearbete.
– Vårt mål är kontinuerlig tillväxt genom ständig utveckling och för varumärkets fortsatta resa mot nya nivåer kommer vi att göra fler förstärkningar framöver, säger han.