I september klev en ny spelare in genom dörren till Pulsen Retail. Målet: att få bolaget att dela med sig av sin kompetens, bli en fullskalig partner för retail och hjälpa kunderna in i framtiden.
Den nya rollen som kommersiell chef, eller Chief Commercial Officer, togs av Jetshops tidigare marknads- och produktchef Petter Johansson.
Förutsättningar för rätt beslut
Som retailpartner till både stora och små bolag inom handel vill Petter Johansson, ny CCO på Pulsen Retail, skapa förutsättningar för kunderna att ta rätt beslut.
– Vi vill vara mer än en systemleverantör. Vi vill vara en bra partner för retail helt enkelt. Jag tror att vi kan uppnå riktigt bra resultat tillsammans med våra kunder genom en kombination av all den kunskap som redan finns i bolaget och samarbete med Best of Breed-partners, duktiga företag som har relevanta lösningar att erbjuda, säger Petter Johansson.
Gillar att jobba med marknadsfrågor
Petter Johansson har, förutom sina sex år på Jetshop, ett förflutet inom IT och teknik som den röda tråden. Han började som webbdesigner, men gick sedan vidare till att jobba med marknad och kommunikation.
– Jag har alltid jobbat med marknadsbitarna, vilket är väldigt roligt. Det gör att jag har rätt bra koll på marknaden generellt. Våra kunder är experter på sin verksamhet och sina behov, det är givetvis inte jag. Jag är däremot lyhörd och vill lyssna och förstå, och jag brukar vara bra på att ta någons tankar och behov och göra något konkret av det. Jag kan omvandla det till lösningar, säger Petter Johansson.