Han utvecklar upplevelserika mötesplatser

Atrium Ljungberg rekryterar Junibackens förra VD Björn Edlund som ny affärsutvecklare.

Björn Edlund tillträdde i januari och kommer närmast från tjänsten som VD på Junibacken på Djurgården i Stockholm. Han har tidigare haft samma tjänst på Tom Tits Experiment i Södertälje.

Utvecklar upplevelsekoncept

Björn har gedigen erfarenhet av att utveckla och driva framgångsrika upplevelsekoncept och besöksintensiva destinationer.

– Att få vara med och skapa upplevelser som gör människor glada och som också gör ett samhälle bättre för alla är något fantastiskt. Anledningen till att jag så gärna ville arbeta med de här frågorna hos Atrium Ljungberg är att hela företaget genomsyras av just de här tankarna. Det ger en otrolig styrka och förmåga att genomföra sina idéer, säger Björn Edlund.

Fokus på Sickla och Gränbystaden

Atrium Ljungberg har en projektportfölj som främst är fokuserad på Sickla i Nacka och Gränbystaden i Uppsala. Bolaget har också omfattande utvecklingsplaner i Slussen och på Medborgarplatsen samt för Slakthusområdet.

– Vi ser väldigt mycket fram emot att Björn, med sin unika kunskap och erfarenhet, nu ska vara med och skapa nya, innovativa mötesplatser inom Atrium Ljungbergs bestånd. Platser där nöjen, kultur, arbetsplatser och handel förenas i helt nya kombinationer, säger Linus Kjellberg, affärsområdeschef Affärsutveckling, Atrium Ljungberg.


Läs även: Kunden vill upptäcka och överraskas