Nya hyresgäster och koncept som ska bidra till att särskilja Väla från andra handelsplatser i regionen.
Retailtainment – nya projekt utvecklas med en mix av handel och underhållning. Detta spanska projekt är ett utmärkt exempel på detta.
Den första verksamheten har öppnat på handelscentrumet Ihede i Kungsbacka – restaurangkedjan Linnéa & Basilika.
Fastighetsbolaget har en ny strategi för sina hyresavtal med kortare avtalstider. Man anpassar dem även för att även passa butikens nya roll.
”Vi vill säkra handelsplatsen så långt det är möjligt enligt myndigheternas rekommendationer”, säger centrumchef Niklas Blonér.
”Vi har haft Uppsala på vår roadmap en längre tid men inväntat rätt lokal", säger VD Peter Holmquist.
Ett nytt koncept är fött. Tanken är att butiken, ska fungera som en ventil för växande varulager. Intäkterna fördelas i realtid.
I början av juli öppnar en matkreatör sin första restaurang. Här ska man servera vad många kallar för världens godaste macka.
Jysk överger sin ”tysta” strategi för invigningar. ”Kunderna kommer att få vara med om en öppning i ny tappning”, säger butikschef Amanda Hansson.
Gränbystaden får sin andra träningsanläggning när Fitness24seven öppnar. Det blir kedjans fjärde etablering i Uppsala.