I dag hålls Completely Retail Marketplace i Münchenbryggeriet på Söder i Stockholm. Eventet är ett samarbete mellan Completely Group och Nordic Council of Shopping Centers.
Det ska bli världens mest hållbara köpcentrum. Tillsammans med en miljöaktivist har man skapat ett extremgrönt och mixat erbjudande som ska tilltala den nya tidens medvetna konsument.
Dagligvarukedjan expanderar i hög takt och Uppsala är en av de städer man har satt upp en snabb etableringstakt i. Så här många butiker siktar man på.
Trenden med pop up-butiker håller i sig. I Stockholmsområdet öppnade en rad nya koncept bland annat i Bromma Blocks och vid Sergels Torg.
Det är ett av de hetaste varumärkena inom retail i allmänhet och athleisure i synnerhet. Lululemon öppnar sin första butik i Norden under sommaren 2018.
I slutet av november öppnar fastighetsbolaget Atrium Ljungberg ytterligare drygt 14 000 kvadratmeter med restauranger, biograf och butiker i Gränbystaden.
Sundbyberg utvecklar sitt erbjudande i området kring Sturegatan. Veronica o Du säljer kläder, accessoarer och inredningsdetaljer i en helt ny butik.
Nu presenteras visionsbilderna för Gallerian som visar hur ombyggnationen kommer se ut när allt står klart 2019. Men redan till årets julhandel delinvigs nya Gallerian, mitt i Stockholm city.
Food halls är en fortsatt stark internationell trend som kan tillföra upplevelser, längre besökstider och omsättning. Här fyra viktiga ingredienser.
Lidl öppnar sin fjärde butik i Västerås, det står klart efter att kedjan skrivit avtal med Svenska Handelsfastigheter. Den nya butiken väntas öppna under vintern 2018/2019 och kommer att ligga på handelsområdet Erikslund.