Ikeas nya strategi bygger på fler storstadslägen och en mix av format. Till sommaren öppnar man i Bromma Blocks.
Kedjor satsar på fristående butiker. Bland anledningarna: bättre tillgänglighet och högre konvertering.
Erbjuder snabbtester för Covid 19 i ett testcenter som man byggt upp på parkeringsytan.
Ny etablering. JumpYards långsiktiga mål är att bli Sveriges näst största sport, sett till mängd rörelse.
Det nya padelkonceptet etablerar en flaggskeppsbutik parallellt med sin satsning på e-handel.
Den nya butiken blir den första i sitt slag att profilera sig med varumärkets mest högkvalitativa koncept och kökslösningar.
När Nordiska Kompaniet – och därmed Hufvudstaden – förvärvar Departments & Stores Europe blir man också del av en större trend.
Här omvandlas en tidigare butikslokal till en plats för aktivitet och upplevelser.
Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel.
Våren 2021 öppnar Stadium Outlet i Nässjö. Man ansluter sig därmed till en rad företag som valt att etablera sig i området.