Den 1:a februari tillträder Hanna Graflund Sleyman som ny VD på Kicks Group. Hon har en lång retail-bakgrund från ledande positioner på bolag som Amazon, Daniel Wellington, Retail & Brands, Polarn & Pyret och McKinsey.
I oktober meddelades att Kicks och Skincity går samman och bildar Kicks Group. Hanna Graflund Sleyman har nu utsetts till ny VD, hon tillträder 1 februari.
Djup och bred bakgrund
Hanna Graflund Sleyman har tidigare varit VD på PDL, VD på Departments & Stores (NK), haft en ledande position i Amazons Sverige-etablering, varit Asien-chef på Daniel Wellington och dessförinnan bland annat varit managementkonsult på McKinsey.
– Hanna har en sällsynt både djup och bred bakgrund. Hennes erfarenhet av såväl snabbväxande online-verksamheter som fysisk retail och omnierbjudanden gör att hon är mycket väl lämpad att leda Kicks Groups fortsatta tillväxtresa, säger Camilla Wideroth, styrelseordförande, Kicks och CFO, Axel Johnson.
En växande omni-aktör
Hanna Graflund Sleyman anser att omni-erbjudandet är avgörande.
– Under de senaste åren har Kicks utvecklats från en retail-kedja med en blygsam andel e-handel till en växande omni-aktör. Jag tror helhjärtat på styrkan i omni-erbjudandet och ser fram emot att tillsammans med kollegorna fortsätta utveckla Kicks och Skincitys kunderbjudanden, och bygga företaget större, starkare och lönsammare, säger Hanna Graflund Sleyman.
Hon ersätter Freddy Sobin som under våren tillträder som vd för XXL.