För tionde året i rad utsågs igår kväll handelns vinnare under galan Retail Awards på Stockholm Waterfront. Här är samtliga vinnare i 2017 års upplaga.
Retail Awards arrangerades i år av branschtidningen Market tillsammans med Svensk Handel.
– Handeln är en bransch i ständig framåtrörelse. Det möjliggörs av de många skickliga företag och medarbetare som vi har i branschen. Det känns fantastiskt att få rikta strålkastarljuset på handelns stjärnor som varje dag arbetar för att göra sina butiker och e-handelsföretag lite vassare, säger Karin Johansson, vd Svensk Handel.
Lockade 600 deltagare
Tolv priser delas ut, där varje kategori har en egen jurygrupp på fem namnkunniga personer som först utser tre finalister och slutligen en vinnare. Drygt 600 festdeltagare hade samlats på Stockholm Waterfront för att hylla vinnarna. Kvällens konferencier var Marie Serneholt och för underhållningen svarade The Soul company.
Stor uppmärksamhet
– Det var i år tioårsjubileum med rekord på 600 gäster. Det är glädjande att Retail Awards verkligen har satt sig som ett kvalitetspris för handeln, något som bland annat märks på den uppmärksamhet som finalister och vinnare får, säger Thomas Karlsson, redaktör på Market och projektledare för Retail Awards.
Här är samtliga vinnare
Årets tillväxtföretag: Stadium Outlet
Årets butikskedja: Akademibokhandeln
Årets butikskoncept: Paradiset
Årets säkerhetslyft: Fredrik Kaati och Tobias Rydberg, Södermalmspolisens projekt Trygg i butik
Årets butikssäljare: Andrea Norlander, XXL Sport och vildmark, Helsingborg
Årets e-handel/omnikanal: Sportamore
Årets hållbara butik/butikskedja: Filippa K
Årets logistiksatsning: Elgiganten
Årets kundklubb: Cervera Club
Årets totala köpupplevelse: Stadium
Årets butik: Rose and Born, Stockholm
Årets ledare: Susanne Ehnbåge, vd Netonnet