Onlinebutiken Stayhard, som erbjuder mode för män, presenterar nu sitt första designsamarbeten. Det är Rasmus Wingårdh som har fått uppdraget att skapa kollektionen som går under namnet Lavage Foncé.
Lanseringen blir startskottet för projektet Designers Edition. Vi denna ska Stayhard varje säsong bjuda in en etablerad designer för att skapa en exklusiv kollektion.
Hand i hand med strategin
– Samarbetet med Rasmus, och den välkomponerade mixen i kollektionen, träffar vår övergripande sortimentsstrategi mitt i prick. Här möter street och casual rock en minimalistisk tailoring genom subtila övergångar och fingertoppskänsla, säger Stayhards VD Malin Hultqvist.
Kollektionen Lavage Foncé (franska för mörk tvätt) genomsyras av kontrasterande materialval i svarta och mörkblå toner.
Kollektionen består av 26 produkter
– Att få jobba med Stayhard i det skede som de nu befinner sig i är väldigt spännande. Hela processen har varit oerhört inspirerande och det är alltid kul att börja med ett ”Carte blanche” och se vart det leder, säger Rasmus Wingårdh.
I kollektionen som består av totalt 26 produkter ryms bland annat ullrockar, t-shirts, kostymer, denim och svenskstickade mössor i organisk bomull. Kollektionen är limiterad och släpps exklusivt online hos Stayhard.se den 31 augusti kl. 9:30.