A brilliant mistake
Elvis Costello sjunger i Brilliant Mistake om trick med speglar och en magisk knapp som kan ställa saker till rätta. Att kalla Zaras nyöppnade pop up-butik i Westfield Stratford för ett briljant misstag är kanske att ta i. Men ändå …
När kedjans befintliga flaggskepp nu byggs ut och förses med nytt koncept ska den tillfälliga butiken på 200 kvadrat ta hand om kundernas behov. Pop up-butiken innehåller nya idéer och teknik som integrerar den digitala världen med den verkliga.
Här skymtar Zaras nya framtidskoncept fram, och här finns såväl trick med speglar som magiska knappar. En utveckling som kommer få sin fortsättning när det färdiga flaggskeppet öppnar i maj. Framtiden är snart här med andra ord.
Så, att kalla det för ”a brilliant mistake” kan vara att ta i. Men personligen är jag övertygad om att det är tankarna och tekniken bakom den tillfälliga lösningen som kommer ta den spanska modekedjan vidare in i framtiden.
Inte den traditionella delen.
Anders Warma Faring
Huvudredaktör Handelstrender
anders@handelstrender.se