Heimstaden meddelar att man adderat en viktig pusselbit till Kronprinsens stadsdelscentrum. Sara Escobar tillträder tjänsten som centrumledare den 10:e oktober och kommer ha fokus på kundflöden och marknadsföring.
På Kronprinsen i Malmö pågår ett omfattande renoveringsarbete i syfte att gjuta nytt liv stadsdelscentrats gamla lokaler.
Det omfattar 15 000 kvm kommersiell yta som ska ”moderniseras för att stimulera handel och möten”.
Erfaren varumärkesbyggare
Sara Escobar har värvats för att stötta framtida butiksägare och sätta nya Kronprinsen på kartan.
– Sara har en lång erfarenhet av branschen och vet hur man bygger varumärken, det har hon visat i sina tidigare uppdrag och vi är jätteglada att vi lyckats knyta henne till oss, säger Patrik Karlsson, regionchef Heimstaden Skåne.
Sara kommer närmast från Burlöv Center Fastighets och Trianon där hon arbetat med den kommersiella profileringen av Burlöv Center och Entré i Malmö.
Dessförinnan var hon säljchef på Ticket och var bland annat med och öppnade upp butiken på Emporia i Malmö.
Ser fram mot förändringar
Nu ser hon fram mot förändringar som andas framtid.
– Att få vara med från start och sätta min prägel var en möjlighet jag inte kunde tacka nej till. Allt som sker i centrat, med öppnare planlösning, högre i tak och nya spännande butiker, andas verkligen framtid och jag ser fram emot att bidra till det, säger Sara Escobar.