H&M lanserar för andra gången på kort tid ett nytt koncept. Efter Arket lanseras nu Afound, en marknadsplats med kuraterat sortiment inom mode och livsstil. Satsningen är både fysisk och digital.
Afound ska enligt ett pressmeddelande vara en nytänkande marknadsplats för off-price.
Lanseras under året
Konceptet lanseras under 2018 som ett ”style and deal hunting paradise” med rabatterade varor inom mode och livsstil. Afound kommer erbjuda etablerade varumärken för både dam och herr, de kommer blandas med H&M-koncernens egna märken.
Kuraterat sortiment
Sortimentet ska enligt H&M vara noga kurerat och säsongslösta. Man kommer löpande lansera unika och limiterade produkter från olika varumärken.
– Vi ser en stor potential och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018, säger Fredrik Svartling, ansvarig för nya verksamheter inom H&M i pressmedelandet.
Bra affärer för kunderna
Fyndkänslan framhävs och verkar få en central del i erbjudandet.
– Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse.
Drottninggatan i Stockholm först ut
Marknadsplatsen kommer lanseras både online och med fysiska butiker med början i Sverige. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm, parallellt med att den digitala marknadsplatsen lanseras i Sverige.