Lagerhaus tillsätter Thérèse Elmquist som ny marknads- och försäljningschef. Hon har erfarenhet från en rad olika roller inom retail och kommer närmast från White Arkitekter.
Thérèse Elmquist har tidigare haft flera olika roller inom retail, bland annat produktchef på Lindex och försäljningschef på Scorett och MQ.
Göra mer på ett bättre sätt
Thérèse har även haft roller som ekonomichef och marknadschef på Stena Recycling och kommer nu senast från rollen som studioledare för hållbarhetsspecialister och arkitekter på White Arkitekter i Göteborg.
Under tiden på White deltog Thérèse även i fleråriga forskningsprojekt inom cirkulär möbeldesign och cirkulära affärsmodeller.
– Cirkulära flöden och förändrade konsumtionsbeteenden är några av de områden jag brinner för. För att retail ska vara relevant i framtiden krävs en långsiktig, konsekvent vilja att göra mer på ett bättre sätt. Den viljan hittade jag hos Lagerhaus, säger Thérèse Elmquist.
– Utöver det lever jag med försäljning i generna och ett lustfyllt intresse för inredning, när tjänsten på Lagerhaus dök upp så tvekade jag inte en sekund.
Sikte på en hållbar förändring
Lagerhaus lägger, enligt ett pressmeddelande, nu stort fokus på kommunikation, varumärkesbyggande, förändrade konsumtionsbeteenden och cirkularitet.
– Thérèse stora retailerfarenhet, vana vid strategiskt arbete samt brinnande intresse för hållbarhet kommer ge oss möjligheten att fortsätta utveckla Lagerhaus till ett starkt varumärke och lönsam verksamhet med sikte på hållbar förändring, säger Anette Yngvesson, VD och ägare på Lagerhaus.