HUI Research breddar kompetensen

Fredrik Bergström, Héléne Vinberg och Emma Persson.

HUI Research, verksamma inom analys av handel och konsumtion, breddar sitt erbjudande med flera seniora rekryteringar; Fredrik Bergström, Héléne Vinberg och Emma Persson.

Genom att tillföra ny kompetens inom samhällsutveckling, konsumentinsikt och digitalisering vill HUI stärka sitt erbjudande. I ett pressmeddelande berättar man om sin ambition att hjälpa handeln att möta utmaningar som följer av exempelvis förändrade köpbeteenden, nya hållbarhetskrav och ett förändrat konsumtionslandskap.

Följande tre rekryteringar ska bidra till detta:

Fredrik Bergström, med en gedigen bakgrund inom samhällsutveckling och infrastruktur, ansluter till HUI för att bidra med sin expertis inom infrastruktur- och samhällsutveckling, handel, regional- och fastighetsutveckling samt konjunktur- och policyanalys. Fredrik har tidigare varit VD på HUI Research och affärsområdeschef på WSP Advisory och har lång erfarenhet av strategisk rådgivning och analys i gränslandet mellan politik och samhälle.

Héléne Vinberg, tidigare marknads- och kommunikationschef inom tech-sektorn samt partner på Prime PR, förstärker HUIs fokus på konsumentinsikt och kunskapskommunikation. Hon har lång erfarenhet av att arbeta med platsutveckling och samhällskommunikation. Héléne Vinberg ska att utveckla HUI:s arbete med att analysera de samband som driver dagens konsumentbeteenden. Detta med särskilt fokus på skärningspunkten mellan digital och fysisk handel som en del av levande stadsutveckling.

Emma Persson, tidigare head of insight, partner i Prime/United Minds har stor erfarenhet av leda och arbeta som specialist inom konsumentinsikt, trender och kulturanalys. Emma har tidigare arbetat på uppdrag för globala aktörer som Ikea och Electrolux. Hon ska spela en nyckelroll i att utveckla HUI:s kapacitet att leverera djupa insikter kring hur konsumenter och omvärlden utvecklas och påverkar affärsmodeller, varumärkesstrategier och platsidentitet.