Danska möbelkedjan Ilva har som ambition att skapa en enhetlig och konsekvent kundupplevelse. Som nyrekryterad Head of Brand kommer Bettina William Pedersen från och med oktober att leda detta arbete.
Med 44 butiker i Danmark och Sverige har det danska möbelhuset sedan grundandet 1961 växt både fysiskt och digitalt. Just nu investerar kedjan ytterligare för att stärka sitt varumärke.
Harmoniserad berättelse
Som ett led i detta rekryterar man Bettina William Pedersen som Head of Brand. I den rollen ska hon bidra till att säkerställa att Ilvas varumärke utvecklas och att berättelsen om Ilva harmoniserar i samtliga kanaler.
Trots en hög varumärkeskännedom på den danska marknaden, cirka 80 procent, är man medveten om utmaningarna med att öka intresset för varumärket på en snabbt växande svensk marknad.
– Jag ser det som en naturlig och nödvändig utveckling att vi satsar ännu mer på att stärka Ilvas varumärke hos våra kunder. Jag har höga förväntningar på att Bettina William Pedersen i sin nya roll som Head of Brand kan samla alla trådar och förstärka det varumärkesbyggande arbete som vi redan bedriver, säger René Fleming, försäljnings- och marknadsdirektör.
Stöd för investeringen
Bettina William Pedersen har över tio års erfarenhet inom heminrednings- och livsstilsföretag. Hon ser nu fram emot att leda arbetet med att positionera Ilva i Norden.
– Det finns ett stort stöd för den här investeringen som kommer att hjälpa oss att bygga vårt varumärke, vår vision och vår företagskultur. Det kommer att bli en mycket spännande resa, säger Bettina William Pedersen.