
Retailinriktade SaaS-bolaget Inretrn stärker ledningen med Martin Kamphav som ny Chief Revenue Officer (CRO). Ambitionen är att accelerera företagets internationella tillväxt.
Martin Kamphav har över 20 års erfarenhet inom e-handel, bland annat från H&M och Footway. Inretrn hjälper återförsäljare och varumärken att förvandla returer från ett kostsamt problem till ett strategiskt affärsverktyg.
– Jag har arbetat med e-handel sedan 2003 och en sak är tydlig: returer, logistik och efterköpsupplevelsen är inte längre en backoffice-fråga – det är affärskritiskt. Det Inretrn gör är inte bara smart ur ett operativt perspektiv, utan avgörande även kommersiellt, säger Martin Kamphav.
Fokus på Europa
Som CRO kommer Kamphav att ansvara för försäljning, partnerskap, go-to-market och kundupplevelser. Detta med fokus på att snabba på Inretrns expansion på den europeiska marknaden.
– Martin har både erfarenheten och perspektivet som krävs för att möta den ökande efterfrågan, men också för att forma framtiden. Returer håller på att gå från att vara ett problem till att bli ett affärsverktyg och Martin vet exakt hur man omvandlar det skiftet till verkligt kundvärde, säger Fredrik Hedblom, VD på Inretrn.
Bland företagets kunder finns Nelly, Stadium, Hemtex, Nordic Nest och Edblad.