Det ekonomiska läget har lett till att även ungdomar justerar sitt beteende.
Det klassiska leksaksvarumärket Toys”R”Us ska lanseras på bred front igen. Här inleds satsningen.
Hoka har öppnat sin första fristående butik i Europa. Här erbjuder man en aktivitets- och samlingsplats för sin community.
Kedjan introducerar en ny verksamhetsmodell för sin kommersiella verksamhet. Förändringen ska göra att man snabbare kan möta nya kundbehov.
Onlineplattformen för lokala ekologiska jordbruksprodukter har öppnat fysisk butik. Inredningen är inspirerad av lokala marknader.
Ett nytt och kreativt förhållningssätt till dagligvarubutiken ska göra den till samhällets nya samlingspunkt. Så här ska det gå till.
Nyskapande detaljhandelskoncept, food halls med indie-känsla och lokal anknytning, nya bubblande stadskvarter. Här är fem destinationer väl värda ett besök.
Kedjan återinviger flaggskepp på historisk mark. Dessutom inleder man ett samarbete med klassiskt operahus.
Ingka Centres öppnar inom kort det nya food & beverage-konceptet Saluhall. Bland kreatörerna finns medgrundaren av restaurang Noma i Köpenhamn.
Efter etableringar både i Sverige och Finland under våren öppnar Granit flaggskepp i Finland, gör comeback i Uppsala och lanserar webbutik i Norge.