Carrefour utvecklar en virtuell kassakö

Carrefour utvecklar en virtuell kassakö

Den franska dagligvarukedjan Carrefour satsar nu på att revolutionera kassafunktionen i sina butiker. Med hjälp av en virtuell kö ska tiden i kassan minimeras. Projektet är en del av en större satsning på innovationer i butik.

Allt ljus på produkten hos MoMA

Allt ljus på produkten hos MoMA

Museum of Modern Art i New York är en tung instans inom konstvärlden. MoMAs designbutik tillhör också en av de mest kända och inflytelserika. Nu har den nyöppnat efter en större renovering.

Från slitet centrum till urban plats för möten

Från slitet centrum till urban plats för möten

Efter några tuffa år har köpcentrumet genomgått en större renovering. Med vågade arkitektoniska grepp och en utpräglad hållbarhetsstrategi har det slitna förortscentrumet förvandlats till en urban plats för umgänge och shopping.

Samarbetet skapar multitillväxt för Habitat

Samarbetet skapar multitillväxt för Habitat

Att tre tunga varumärken går samman och kompletterar varandras utbud ska driva försäljning i flera kanaler. För dagligvarukedjan, där samarbetet ryms, har sortimentet helt plötsligt växt till 90 000 artiklar.

Jysk lanserar globalt sortiment

Jysk lanserar globalt sortiment

Jysk utvidgar nu sitt onlinesortiment i flera länder via kollektionen Favourites. Man gör det samtidigt som butik nummer 200 öppnas i Polen.

Därför mutar Best Buy in Virtual Reality

Därför mutar Best Buy in Virtual Reality

Lagom inför julhandeln intensifierar nu Best Buy sin satsning på Virtual Reality för konsumenter. Antalet butiker med livedemos av Oculus Rift ökas dramatiskt. "Vi ser stor tillväxtpotential", säger VD Hubert Joly.

Kika in i Tysklands finaste köpcentrum

Kika in i Tysklands finaste köpcentrum


Clas Ohlson öppnade ny butik i Oslo

Clas Ohlson öppnade ny butik i Oslo

I dag slog Clas Ohlson upp portarna för sin nya butik i Stovner i Oslo. Butiken är kedjans 76:e butik i Norge och koncernens totalt 208:e butik

Kedjor inför avgift för click & collect

Kedjor inför avgift för click & collect

Nu börjar flera kedjor införa avgifter för click & collect. Själva kallar man mottagandet friktionsfritt, konsumenterna verkar vara av en annan uppfattning.

Aldi förnyar koncept efter succéår

Aldi förnyar koncept efter succéår

Med ett rekordår i ryggen utsågs de nyligen – för andra året i rad – till Supermarket of the year. Nu lägger lågpriskedjan Aldi in en ännu högre växel i Storbritannien.