Modekedjan Warehouse lyfter in stadsmiljön i butiken i sitt nya koncept. Produkterna exponeras mot urbana husfasader och högt där uppe cirklar fåglarna i skyn. Se bilderna här.
Topshop fortsätter sin expansion i Europa. Nu öppnar kedjan sina första två egna butiker i Tyskland. Det sker i november, och fler etableringar är planerade.
Butiker söker sin nya roll i det digitala samhället, så även köpcentrum. Underhållning och aktiviteter blir allt viktigare, och för det här centrumet har klättring blivit en succé som ökat antalet besökare.
Med hjälp av gratis skönhetsutbildningar ska Sephora nu ingjuta större självförtroende hos människor som står inför utmaningar i sina liv. Satsningen omfattar 85 butiker.
Kedjan har visat tvåsiffriga försäljningsökningar under flera år. Nu tar man ett nytt steg i sin utveckling och öppnar en egen hotellkedja med uttalat lokal förankring.
Kan detaljhandeln lära något av ett lokalt bryggeri? Absolut, belgiska De Koninck har levererat öl sedan 1833 i Antwerpen. Numera har varumärket även en egen butik som har tagits till nya lönsamma höjder. Här är fem tydliga åtgärder.
Nu har H&M öppnat sin första butik i Cypern. Den ligger på Ledra i Nicosia, och gatan fylldes med tusentalet förväntansfulla kunder i samband med invigningen.
I en modern köpcentrummiljö är konkurrensen stenhård om uppmärksamheten. Med digital teknik smälter Monsoon samman mönster, färger, former med de egna produkterna i ett levande konstverk. Effekten är spektakulär.
Nu har danska modemärket Pieces öppnat sitt nya butikskoncept. Här är fasta stilar och skyltdockor bannlysta, i stället vill man hjälpa kunden att hitta sin egen look.