Upplevelser i fokus för nya Pieces

Upplevelser i fokus för nya Pieces

Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.

”Vi är den nya standarden för ett ankare”

”Vi är den nya standarden för ett ankare”

"Vi är den perfekta ankarhyresgästen". Det menar Tesla som nu accelererar rejält i detaljhandeln – varumärket ska öppna en ny butik var fjärde dag under det kommande året.

Butiken som avantgardistisk destination

Butiken som avantgardistisk destination

I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.

Sportkedjan Stadium lämnar Danmark

Sportkedjan Stadium lämnar Danmark


Tesco öppnar pop up-bar i Soho

Tesco öppnar pop up-bar i Soho

Den brittiska dagligvarukedjan Tesco öppnar i dag en pop up-bar i London. Mitt i hjärtat av Soho, på Wardour Street, slår man upp portarna i ett galleri.

Butiken som den nya kunskapskällan

Butiken som den nya kunskapskällan

I hjärtat av The Photography District i New York har det öppnat en ny fotobutik. Men det är mer än så. Här handlar det om tvåvägskommunikation när varumärket använder butiken som en källa för kundinsikter och utveckling.

Fika hos Hello Kitty

Fika hos Hello Kitty

Efter en tur runt i landet på olika köpcentrum blir nu Hello Kitty Cafe (nästan) permanent.

Onlinelyx ska stärka Galeries Lafayette

Onlinelyx ska stärka Galeries Lafayette

Den franska varuhuskedjan Galeries Lafayette stärker sin onlinenärvaro. Nu har företaget köpt en e-handel med inriktning på begagnade lyxprodukter.

Netto stänger samtliga brittiska butiker

Netto stänger samtliga brittiska butiker

Skala upp eller lägg ner verksamheten. Så löd den obarmhärtiga domen, och nu står det klart att dagligvarukedjan stänger alla butiker på marknaden

Hantverk och historia i Coca-colas flaggskepp

Hantverk och historia i Coca-colas flaggskepp

Med en arkitektur som blickar tillbaka till 1920-talet och ett utbud som präglas av återvinning och hantverk vill Coca-cola skapa nya upplevelser.