Danska modemärket Pieces skapar ett nytt upplevelsebaserat butikskoncept. Nu ska man bli det mest kreativa och sociala varumärket för den som vill skapa en egen look.
"Vi är den perfekta ankarhyresgästen". Det menar Tesla som nu accelererar rejält i detaljhandeln – varumärket ska öppna en ny butik var fjärde dag under det kommande året.
I tider när den fysiska butiken söker sin nya roll tar det koreanska varumärket ut svängarna ordentligt. Butikerna liknar installationer och var 25:e dag presenterar man nya samarbeten med konstnärer och designers. Nu har man öppnat ett nytt spektakulärt flaggskepp i New York.
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco öppnar i dag en pop up-bar i London. Mitt i hjärtat av Soho, på Wardour Street, slår man upp portarna i ett galleri.
I hjärtat av The Photography District i New York har det öppnat en ny fotobutik. Men det är mer än så. Här handlar det om tvåvägskommunikation när varumärket använder butiken som en källa för kundinsikter och utveckling.
Efter en tur runt i landet på olika köpcentrum blir nu Hello Kitty Cafe (nästan) permanent.
Den franska varuhuskedjan Galeries Lafayette stärker sin onlinenärvaro. Nu har företaget köpt en e-handel med inriktning på begagnade lyxprodukter.
Skala upp eller lägg ner verksamheten. Så löd den obarmhärtiga domen, och nu står det klart att dagligvarukedjan stänger alla butiker på marknaden
Med en arkitektur som blickar tillbaka till 1920-talet och ett utbud som präglas av återvinning och hantverk vill Coca-cola skapa nya upplevelser.