När design och arkitektur blir en del av affärsstrategin kan kunden erbjudas en upplevelse på helt nya nivåer. Vi lyfter fram tre destinationer som erbjuder formupplevelser utöver det vanliga. Se exempel från New York, Tyrolen och Östra London.
Nu går Uniqlo från sin traditionella affärsmodell till att bli en verksamhet med fullt digitalt fokus. Ett nytt distributionscenter har redan invigts, och i höst öppnar kedjans första digitala flaggskepp.
Den brittiska varuhuskedjan växer internationellt och planerar nu ett tiotal butiker i Australien. Den första öppnar i Melbourne.
Lyxig branschglidning. Modedesignern Karl Lagerfeld ska nu ge en exklusiv och samtida modetouch åt ett nytt bostadsprojekt i Florida.
Nu flyttar restaurangen in i bokhandeln. Kedjan stärker nu upplevelsen i sina butiker med mat och dryck.
Food trucks fortsätter sitt segertåg. I år är det hantverksmässigt producerad mat som gäller. Handelstrender har sammanställt de hetaste trenderna inför årets högsäong.
Den irländska lågpriskedjan Primark förstärker sitt butiksbestånd i nordöstra USA. Den tredje butiken är nu öppnad och på tur står flera spektakulära etableringar.
I Antalaya har familjen Murat drivit sin verksamhet sedan 1946. Nu har den tredje generationen handlare skapat ett helt nytt butikskoncept för sin köttbutik. Det är en liten pärla för design- och konceptintresserade.
Den amerikanska kedjan Charming Charlie fortsätter sin satsning på Mellanöstern. Nu har man öppnat en ny butik i Sharjah i Förenade arabemiraten.