Form för stärkta upplevelser

Form för stärkta upplevelser

När design och arkitektur blir en del av affärsstrategin kan kunden erbjudas en upplevelse på helt nya nivåer. Vi lyfter fram tre destinationer som erbjuder formupplevelser utöver det vanliga. Se exempel från New York, Tyrolen och Östra London.

Nya digitala Uniqlo skrotar affärsmodell

Nya digitala Uniqlo skrotar affärsmodell

Nu går Uniqlo från sin traditionella affärsmodell till att bli en verksamhet med fullt digitalt fokus. Ett nytt distributionscenter har redan invigts, och i höst öppnar kedjans första digitala flaggskepp.

Havaianas öppnade största flaggskeppet

Havaianas öppnade största flaggskeppet


Varuhuskedjan Debenhams till Australien

Varuhuskedjan Debenhams till Australien

Den brittiska varuhuskedjan växer internationellt och planerar nu ett tiotal butiker i Australien. Den första öppnar i Melbourne.

Karl Lagerfeld designar lyxlobby

Karl Lagerfeld designar lyxlobby

Lyxig branschglidning. Modedesignern Karl Lagerfeld ska nu ge en exklusiv och samtida modetouch åt ett nytt bostadsprojekt i Florida.

Restaurangen flyttar in i bokhandeln

Restaurangen flyttar in i bokhandeln

Nu flyttar restaurangen in i bokhandeln. Kedjan stärker nu upplevelsen i sina butiker med mat och dryck.

Food trucks – här är årets hetaste trender

Food trucks – här är årets hetaste trender

Food trucks fortsätter sitt segertåg. I år är det hantverksmässigt producerad mat som gäller. Handelstrender har sammanställt de hetaste trenderna inför årets högsäong.

Primark fortsätter växa i USA

Primark fortsätter växa i USA

Den irländska lågpriskedjan Primark förstärker sitt butiksbestånd i nordöstra USA. Den tredje butiken är nu öppnad och på tur står flera spektakulära etableringar.

Traditioner och hantverk i turkisk pärla

Traditioner och hantverk i turkisk pärla

I Antalaya har familjen Murat drivit sin verksamhet sedan 1946. Nu har den tredje generationen handlare skapat ett helt nytt butikskoncept för sin köttbutik. Det är en liten pärla för design- och konceptintresserade.

Charming Charlie växer i Mellanöstern

Charming Charlie växer i Mellanöstern

Den amerikanska kedjan Charming Charlie fortsätter sin satsning på Mellanöstern. Nu har man öppnat en ny butik i Sharjah i Förenade arabemiraten.