Här säljer Ikea bra – utan butiker

Här säljer Ikea bra – utan butiker


Hands on hos prisade Pirch

Hands on hos prisade Pirch

Upplevelser är mantrat för dagen inom detaljhandeln. Uppmärksammade och prisade inredningskedjan Pirch har tagit fasta på detta, i det nya flaggskeppet i New York uppmanar man kunderna att prova produkterna innan de köper.

The Strokes öppnar pop up-butik

The Strokes öppnar pop up-butik

Vinylen är tillbaka. Inte sedan 90-talet har det sålts så mycket vinylskivor, och trenden växer sig bara starkare. Nu öppnar The Strokes en egen vinylbutik.

American Girl öppnar framtidens butik

American Girl öppnar framtidens butik

Upplevelser och personalisering hamnar i fokus när American Girl skapar vad man kallar framtidens butik i New York. Tesen är att millennials efterfrågar mer än bara produkter.

Här öppnar Canada Goose första butiker

Här öppnar Canada Goose första butiker

Som Handelstrender kunde berätta redan i mars kommer nu varumärket Canada Goose öppna egna butiker på flera orter. Nu står det klart var man öppnar sina flaggskepp.

Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods

Premiär för nyskapande 365 by Whole Foods


Första spadtaget för Ikeas nya varuhus

Första spadtaget för Ikeas nya varuhus

Nu har det första spadtaget tagits i Columbus i USA. Ikea ska om ett drygt år öppna ett nytt varuhus strax utanför stadskärnan och det blir då den andra butiken i delstaten Ohio.

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Fem säljande lärdomar från Warby Parker

Från enbart e-handel till 30 fysiska butiker på sex år. New Yorkbaserade optik-kedjan Warby Parker har lyckats skapa ett butikskoncept som bevisligen fungerar mycket bra. Här är fem konkreta lärdomar som skapar en säljande kundupplevelse.

Japan nästa för Blåkläder

Japan nästa för Blåkläder

Nu har Japan fått upp ögonen för Blåkläder och Svenljunga-företaget tar därmed steget in i Asien.

I natt öppnar The Trophy Room

I natt öppnar The Trophy Room