Den 16 juni öppnar Shanghai Disneyland Resort och bland detaljhandelsföretagen som medverkar i projektet finns Lego. Företaget öppnar sin första flaggskeppsbutik i Asien precis vid entrén till parken – i ett underhållningsdistrikt som heter Disneytown.
Det är tuffa tider i internationell detaljhandel. Men det finns de som lyckas trots nya spelregler och hot från e-handelsjättarna. Här är fyra vinnare.
I samband med utställningen "Fashion Forward – 300 years of fashion" i Paris presenterar H&M sin 2016 Conscious Exclusive-kollektion. En serie med med historiska influenser – i hållbara material.
Det Torontobaserade varumärket Canda Goose, mest kända för sina vinterjackor, öppnar sin första egna butik i USA.
Den som besöker Nike Town i London kan just nu uppleva ett blixtnedslag fångat i ett ögonblick. Exponeringen syftar till att lyfta fram varumärket Jordans skor och är en del av ett nytt kreativt uttryckssätt.
Den amerikanska Livsstilskedjan Anthropologie har gjort sig kända bland annat för sina vackert dekorerade butiksmiljöer. Nu utökar man sin flaggskeppsbutik i Portland, USA. Se bilderna här!
Varje större högtid firas lite extra av många. Det noterar Matbanken och samlar inför påsken in diverse varor för att dela ut dem bland de som har det knapert.
Detaljhandeln i Kina ökade med 10,2 procent under januari-februari, jämfört med motsvarande period månad föregående år.
Lågpriskedjan No Frills prisbelönade butiksdesign har inte bara skapat ett varmare och mer personligt intryck. Det har dessutom lett till en rejäl försäljningsökning. Nu rullas konceptet ut på bred front.
Alibaba förbereder sig som bäst för att presentera sin första bil.