Industriell tålighet hos Camper

Industriell tålighet hos Camper

Det spanska skovarumärket Camper har tagit fram ett ny shop in shop-koncept som ska tåla hård belastning, samtidigt som det är skalbart. Lösningen kommer från Sverige.

Litet genomslag för integrerad omnichannel

Litet genomslag för integrerad omnichannel

En global undersökning visar att 75 procent av detaljhandelsföretagen fortfarande driver den fysiska verksamheten och onlineverksamheten separat. Man ser det som isolerade silos, inte som en gemensam enhet.

Sverige i den globala m-handelstoppen

Sverige i den globala m-handelstoppen

Tillsammans med Japan, Sydkorea och England är Sverige i den globala e-handelstoppen gällande andel mobila transaktioner med 64,4 procent. Globalt ligger mobila transaktioner på 35 procent när det kommer till e-handel.

Så ska Komplett bli Nordens Amazon

Så ska Komplett bli Nordens Amazon

Den norske e-handelsaktören Komplett vill efter succéåret 2015 vidga sitt erbjudande och bli en nordisk variant på Amazon.

Galleriorna som får Mall of Scandinavia att blekna

Här är några av världens största köpcentrum.

Paris flyttar in hos Stockmann

Paris flyttar in hos Stockmann

I dag fylls butiken med fransk matglädje när Paris flyttar in på Stockmann Delikatessen i Helsingfors. Med det franska kökets bästa råvaror och egna recept bjuder man in till en inspirerande smakresa.

Fem lärdomar från Amazon Books

Fem lärdomar från Amazon Books

Tio mystery shoppers har besökt den fysiska butiken Amazon Books och handlat böcker – samtidigt kartlade de butikens för- och nackdelar. Här är fem intressanta detaljer från Amazons första fysiska bokhandel.

USA: Detaljhandeln svagt uppåt

Den amerikanska detaljhandeln i jämförbara butiker steg 1,2 procent vecka 7, som avslutades den 20 februari, jämfört med motsvarande period ett år tidigare.

Foot Locker rekryterar ny ledning internt


Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon lanserar varuskåp i Europa

Amazon planerar att rulla ut leveranser via varuskåp på bred front i Europa. Det är ett sätt för företaget att få bättre kontroll över den egna logistiken. Samtidigt sänker man kostnaden och ger kunden fler valmöjligheter.