Selfridges är en av de absolut starkast lysande stjärnorna på varuhushimlen under senare år. Nu siktar man själva mot stjärnorna i sin spektakulära julskyltning. Dessutom knyter man an till en global trend inom retail – personalisering.
Modekedjan River Island lanserar en ny angreppsvinkel på leveranser när man introducerar Click and Don't Collect på den brittiska marknaden.
Bankomater som känner igen kunden automatiskt och där tangentbord och skärmar eliminerats fullständigt. Det låter som ett framtidsprojekt, men konceptet är i allra högsta grad verklighet.
Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!
Den japanska kedjan Muji öppnar nytt flaggskepp i New York. Butiken ligger i höjd med the New York Public Library på Fifth Ave.
Forever 21 toppar listan över de varumärkena som lyckas bäst i målgruppen millennials. Svenska H&M hamnar på sjunde plats.