Tommy Hilfiger inför v-handel i butik

Tommy Hilfiger inför v-handel i butik


Storbritanniens detaljhandel steg mer

Den brittiska detaljhandelns försäljningsvolym, inklusive bensin, steg 1,9 procent i september, jämfört med föregående månad. Jämfört med samma månad föregående år steg försäljningen 6,5 procent.

Så mogen är handeln för Omnichannel

Så mogen är handeln för Omnichannel

Vartannat detaljhandelsföretag ger sina kunder möjlighet att se lagerstatus online. Och 84 procent ger registrerade kunder möjligheten att se varor som lagts i varukorgen i flera olika plattformar. Här är en statuscheck på branschens mognad gällande omnichannel.

Qliro lanseras i Danmark

Qliro AB har expanderat betalningslösningen Qliro till Danmark. Lekmer, och därefter Tretti och Members, blir de första butikerna som introducerar Qliros tjänster för sina danska kunder.

Spirit Halloween: ”Vi är som en militär operation”

Spirit Halloween: ”Vi är som en militär operation”

Spirit Halloween öppnar inte mindre än 1 150 pop up-butiker i USA inför Halloween. Själva liknar man sig vid en militär operation när butiker och varor ska rullas ut.

Birchbox lanserar eget varumärke

Birchbox lanserar eget varumärke


Stadium Ski expanderar till Finland

Stadium Ski expanderar till Finland


Lagerhaus växer i Norge

Lagerhaus växer i Norge

Lagerhaus öppnar ytterligare butiker i Norge – nu två stycken i Bergen. Samtidigt lanseras en e-handelslösning för den norska marknaden.

”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.

Egna organisationen hinder för omnichannel

Egna organisationen hinder för omnichannel